Çarşamba, Kasım 28, 2007

19/09/2007 Nurtopu gibi bir allerjik bronşitimiz oldu:(((

Dun sabah babasi okula birakacakti beni aradi Sibel bu cocuk cok oksurmeye basladi ben doktora gotursem dedi ( zaturre nedeniyle oho dese korkuyoruz)tamam dedim randevu aldim , randevu saatine yakin Fatih aradi doktoru ara da film cektirip geliyorlar biraz gecikebilirler de dedi ben de dur bakalim once bir gorsun dinlesin belki de basit birseydir rontgene gerek yoktur dedim ama maalesef dedigi gibi oldu, Gul hanim demis bronsit ve acilen bu igneyi ( prednol)yaptirin kortizonlu ama yapmak zorundayiz, filmi de gormek istiyorum filmi gorunce de evet bronsit ve allerjik olma ihtimali cok cok yuksek ve ayni anda da faranjit oldugu icin zinnat, zyrtec,ventolin,nasonexe devam ve ignenin hapi gece 2de alinacak esiniz de musait oldugunda beni arasin demis tabi ben sokta aradim, size de aciklama yapmak istedim dedi, Efe geldiginde atak halindeydi bir spazm geciriyordu eger o igneyi olmasaydi aksam hastaneye yatirmak zorunda kalabilirdik dedi o ignenin hapini da verdim ama pek almasini istemiyorum zyrtec ve ventolin nefesini acacaktir gece durumuna bakin sıkısmıyorsa vermeyin cep telefonum acik eger vermek durumunda kalirsaniz mutlaka haberim olsun beni arayin yarin 13de de gelin bronsit ama allerjik zemininiz var dedi, gece baktim fena degil vermedim ama sabah 7de arka arkaya nasil oksuruyor bir yandan da agliyor renk degisiyor ventolinin de saatiydi verdim doktoru aradim hemen ilaci verin dedi ilacin ardindan 20-25 dk sonra rahatladi 1saat sonra sanki deminki cocuk o degildi biraz once gittigimizde de bakti acilmis iyi ama yine de cekmeleri/cekinmeleri ( tarzinda bir sozcuk kullandi) var dedi ama hic tereddutum yok allerjik dedi genetik yuku de var( annem allerjik astim, anneannem su 35lik testin35ine de allerjik cikip doktorlari bile dumura ugratti) bulgular da bunu gosteriyor dedi zyrtec kullandigi icin allerji testini 10-15gun sonra isteyecegim ama ne cikarsa ciksin benim tedavi surecim ayni olacagi icin birsey farketmiyor dedi test sonucu neye karsi allerjisi oldugu ortaya cikacak belki de sadece havaya duyarli cikacak ama tedavisi ayni sekilde uygulanacak dedi aerochamber ile pulmicort tedavisine 2 ay devam edip surekli gozlemleyecegiz dedi ve simdi 1 hafta 10 gun hastaneye yatmis gibi hergun kontrole geleceksiniz dedi ogleyin gittik bir de ogleden sonra gidecegiz...Ve klasik allerjik hastalara soylendigi gibi evde ya da okulda rutubet nem varsa degistirin dedi,odasinda hali haliflex pelus oyuncak yun yatak yastik kustuyu yastik olmayacak evde nikotinin n'si ucmayacak vs vs vs...Testlerden sonra Nermin ablayla ( Nermin Guler) bir konsultasyona gidebilirz dedi biz Capa ekolu olarak genel olarak Amerikanin da kullandigi hastalandiginda tedavi yontemini tercih ederiz dedi diger yontem surekli tedavidir ama bence saglikli bri cocugun surekli ilac almasi cok gereksiz cunku belki yilda 1 kere atak gecirecekya da gecirmeyecek bir cocugun surekli ilac almasini dogru bulmuyorum dedi Ulker Ones de iyi hocadir ama emekli oldu isbirligi cok saglikli olamiyor arandiginda bulunamiyor vs dedi ama tum bunlar testlerden sonra...iste bizde de durum bu tamamen acilana kadar okula gitmek de yok bugun babayla donusumlu baktik yarina Allah kerim...

Hiç yorum yok: